بهترین سشوارهای آرام 2020 - راهنمای خرید و بررسی
راهنمای خرید کابینت
راهنمای خریدار سینک و شیرها
بهترین دستگاه آشپزخانه همه در یک را پیدا کنید
کدام آبمیوه گیری را باید بدست آورید؟
نحوه خرید بهترین دستگاه قهوه
سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

چگونه می توان بهترین آشپزخانه گاز را برای آشپزخانه خود خریداری کرد

راهنمای ما برای شما در آشپزی با گاز است.
اجاق گاز نزدیک شعله
فیونا میر
فیونا میر
کریس بارنز
کریس بارنز
با تشکر از کنترل فوری گرما ، یک کاسه گازی به شما امکان می دهد همه طعم های موجود در ظروف مورد علاقه خود را ضبط کنید. آنها بسیار خوب به نظر می رسند - با انتخاب های مختلفی از جمله مینا ، شیشه و استیل ضد زنگ. اما در مورد انتخاب یکی از کارها و طراحی آن فقط باید توجه داشته باشید.

در این صفحه:

بنزین اصلی دارید؟
اهمیت شکست شعله
گزینه های اندازه
به چه نوع مشعل هایی نیاز دارم؟
چیدمان مشعل ها
چه ویژگی های دیگری را باید جستجو کنم؟
تمیز کردن
نصب و تنظیم ارتفاع شعله
هزینه
بنزین اصلی دارید؟
اگر در حال ساختن هستید یا به فکر تغییر از سرامیک به پیله گاز هستید ، اولین چیز این است که بررسی کنید که گاز اصلی در جایی که شما زندگی می کنید در دسترس است. اگر اینگونه نباشد ، یک سرامیک یا سرامیکالقایی روش های دیگر برای رفتن هستند. اگر قلب شما روی گاز قرار دارد ، بسیاری از مدل ها گزینه استفاده از LPG بطری را دارند اما در نظر داشته باشید این گران تر از گاز اصلی است.

اهمیت شکست شعله
در حالی که اجاق گازها برای کنترل گرمای فوری خود چشمگیر هستند ، اما برخی از نظر ایمنی کمبود دارند. ما هیچ کپسول گازی را که دارای ویژگی ایمنی در برابر شعله نیست ، آزمایش نمی کنیم یا توصیه نمی کنیم.

دستگاه خرابی شعله چیست؟
این وسیله ای است به این معنی که اگر شعله خارج شود ، گاز به طور خودکار قطع یا دوباره می شود. این ویژگی باید تجهیزات استاندارد باشد ، اما متأسفانه همه مدل ها از این نظر مناسب نیستند. اگر شعله از بین رود ، گاز می تواند در سکوت و نامرئی فرار کند و در فضای اتاق بنا شود ، به همین دلیل مدل های جدید فروخته شده پس از 1 ژوئیه 2017 نیاز به دستگاه خرابی شعله دارند.

اجرای ایمنی شکست شعله
استاندارد استرالیا و نیوزلند برای پخت و پزهای گاز در تاریخ 1 ژوئیه 2017 به مرحله اجرا درآمد. لازم است که تمام مشعلهای موجود در اجاق گاز با دستگاه خرابی شعله مجهز شوند. این تغییر یک ابتکار مهم ایمنی است. امروزه کلیه محصولات جدیدی که تولید و به بازار استرالیا فروخته می شوند ، باید دارای دستگاه های خرابی شعله باشند که برای همه مشعل ها مناسب است.

پلوپزهای گازی قبل از ژوئیه سال 2017 بدون دستگاه های خرابی شعله ممکن است همچنان در بازار استرالیا تولید و فروخته شوند.

چگونه می توانم از کار افتادن شعله را بررسی کنم؟
به دنبال دو میله کوچک در کنار مشعل باشید (یکی مخصوص احتراق و دیگری شعله را تشخیص می دهد). با این حال ، مدل هایی که به طور خودکار دوباره آتش می گیرند ، هر دو عملکرد را در یک دستگاه ادغام می کنند ، بنابراین فقط یک میله در کنار مشعل خواهند داشت.

برای اطمینان ، مشخصات را بررسی کنید یا از فروشگاه بپرسید.

نمای آریایی آشپزخانه گاز
به دنبال آشپزخانه های بنزین هستید؟
ما آزمایش کرده ایم تا بهترین ها را پیدا کنیم.

به بررسی اجاق گازها بپردازید
گزینه های اندازه
آیا شما یک مدل مربع یا مستطیل می خواهید؟ حتماً از فضای لازم روی نیمکت خود برای قرار دادن آشپزخانه و همچنین فضای تهویه در زیر آن استفاده کنید. و مشخصات cooktop را بررسی کنید - حداقل کف مورد نیاز برای فاصله کمد یا محدوده بالای یک آشپزخانه وجود دارد.

وسایل آشپزخانه گاز در عرض 60 ، 70 ، 80 و 90 سانتی متر وجود دارد ، بنابراین انتخاب بهترین سایز برای آشپزخانه شما به فضای نیمکت و اندازه هود دامنه و یا چه تعداد مشعل شما بستگی دارد.

وقتی در نظر بگیرید که به چه تعداد مشعل نیاز دارید ، به این فکر کنید که قابلمه های شما چقدر مناسب خواهد بود. پخت و پز روی اجاق گاز 60 سانتی متری با 4 مشعل فقط 3 سس قابلمه را راحت می کند ، در بعضی موارد می توان دسترسی برخی مشعل ها را در هنگام استفاده به دلیل نزدیکی به سایر مشعل ها یا اندازه وسایل آشپزخانه محدود کرد. اگر از نظر اندازه محدود نیستید ، فضای نیمکت انعطاف پذیر دارید و از وسایل آشپزخانه بزرگتر استفاده می کنید ، یک مشعل 5 مشکی 80 - 90 سانتی متر را در نظر بگیرید که مشعل wok به دور از سایر مشعل ها قرار گرفته یا در مرکز قرار گرفته است ، این باعث می شود دیگر وسایل آشپزخانه به راحتی با آن کار کنند. در استفاده از مشعل های دیگر محدودیت کمتری دارد.

به چه نوع مشعل هایی نیاز دارم؟
مشعل های ووک  جریان سریع و شدیدی دارند و برای پخت و پز شدن با سرخ کردن و جوشاندن سریع مناسب هستند زیرا آنها سریعتر از یک مشعل بزرگ گرم می شوند. آنها برای گلدان های سهام ، فرپیان های فوق العاده بزرگ و ووک های پایین گرد مناسب هستند.

مشعل های بزرگ  برای بیشتر مصارف مانند سرخ کردن ، جوشاندن ماکارونی و سیب زمینی مناسب است. مناسب برای سرخ کردن های بزرگ یا نعلبکی های بزرگتر غیر چسبنده. هنگام پخت و پز با وسایل آشپزی نچسب از دمای زیاد خودداری کنید.

مشعل های متوسط  برای غذاهایی که نیاز به واکنش سریع در برابر تغییر دما دارند ، از جمله پختن برنج یا سس گوجه فرنگی و سوپ ها ، مناسب هستند زیرا مواد اولیه لازم است ابتدا به درجه حرارت بالا بیایند و سپس به یک بوی بسیار کم کاهش دهند.

مشعل های بجوش و خروش آمدن  مناسب برای مواد ظریف مانند تهیه سس ، ذوب کره و شکلات هستند. برای سرخ کردن های کوچک و قابلمه ها کوچکتر است.

چیدمان مشعل ها
شما باید نسبت به گلدان ها و قابلمه هایی که استفاده می کنید ، موقعیت و چیدمان مشعل ها و اندازه آنها را در نظر بگیرید.

به دنبال:

مشعل هایی که از فاصله دور هستند بنابراین می توانید چندین گلدان را به طور همزمان استفاده کنید و برای رسیدن به عنصر دیگر نیازی به رسیدن به یک عنصر نیست
طیف وسیعی از مشعل های کوچک ، متوسط ​​و بزرگ
مشعل های بتونی در قسمت جلو قرار دارند ، بنابراین لازم نیست که بر روی مشعلهای دیگر تکیه بزنید تا یک سس را هم بزنید
مشعل های متوسط ​​که در قسمت عقب قرار دارند - این بهترین ها برای شربت زدن مواد غذایی برای مدت طولانی هستند که نیازی به هم زدن ندارند
مشعل wok ، این بهترین حالت در قسمت جانبی به تنهایی یا در مرکز برای همزن قابل دسترسی و مداوم قرار دارد
اگر می خواهید از کباب یا میز گرم برای کباب کردن استفاده کنید ، یک مشعل به شکل طویل استفاده کنید.
پلوپز در حال استفاده
گزینه 60 سانتیمتر با مشعل شفاف در قسمت جلو قرار دارد.

چه ویژگی های دیگری را باید جستجو کنم؟
کنترل ها
دستگیره های کنترل باید از اندازه مناسبی باشند - در حالت ایده آل با یک کراس ، بنابراین گرفتن آنها آسان است و یک نشانگر واضح است. کنترل ها نباید خیلی نزدیک به ماسوره ها یا مشعل ها قرار گیرند.

برچسب ها
هر برچسب باید بر خلاف پیوند زده شود. برچسب های باند شده روی سطح می نشینند و در صورت استفاده از تمیز کننده های خشن می توانند محو شوند ، در حالی که کج های سطح آن هستند - می توانید تفاوت را احساس کنید.

سطح
به دنبال سطحی باشید که با حداقل تله های خاک تمیز شود. cooktop باید بتواند نشت قابل قبولی داشته باشد. بعضی از پلوپزهای گاز دارای یک حوضه آبریز و جداسازی بین مشعلها برای ریختن نشت هستند ، در حالی که برخی دیگر (بخصوص آنهایی که دارای سرامیکی بالایی هستند) ندارند.

مشعل ها
مشعل های تک قطعه ای و کلاه های مشعل که روی سر مشعل واقعی قرار دارند ، تمیز و نگهداری راحت تر می شوند.

چیزهای مختلف
ماسوره ها یا تکیه گاه های تابه باید روی گلدان صاف و پایدار باشند. کسانی که پا لاستیکی دارند کمتر احتمال حرکت دارند و سطح آن را خراشیده نمی کنند. تراش های بدون شکاف بزرگ به شما امکان می دهد تابه تکه های ظرف را بدون بلند کردن آنها بکشید. بیشتر آشپزخانه ها دارای ماسوره های چدن سنگین و سنگین هستند ، اما در صورت یافتن مینای دندان ، تمیز کردن آنها بسیار ساده تر است. ماسوره های از جنس استنلس استیل می توانند به راحتی لکه دار شوند ، بنابراین از این موارد جلوگیری کنید. بعضی از وسایل آشپزخانه برای هر مشعل دارای یک چیز مهم هستند - شما قادر نخواهید بود گلدانها را در اطراف این آشپزخانهها بکشید ، اما بلند کردن آنها بسیار سبک تر هستند و به راحتی در سینک آشپزخانه شما قرار می گیرند.

تمیز کردن
اولین قانون برای تمیز کردن اجاق گاز ، تمیز کردن هرگونه سر و صدا در اسرع وقت است زیرا مشعل های مسدود شده می توانند باعث ضعف جریان گاز و گرمایش ناهموار شوند. تمیز کردن پخته شده بر روی مانده ، دشوار است.

تمیز کردن اجاق گاز می تواند با بسیاری از قسمت ها خسته کننده باشد. ماسوره های چدنی برای تمیز کردن در یک سینک خانگی می توانند سنگین و بی دست و پا باشند و سطح دیگ بخار می تواند لک و خراش را نشان دهد.

اگر ظاهر فولاد ضد زنگ را دوست دارید ، یک پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت را انتخاب کنید ، زیرا احتمال بروز لکه ها کمتر است ، و پاک کردن لکه ها را کمی راحت تر می کند. سطوح روکش شده با مینای دندان بسیار آسان تر است و هیچگونه علامت انگشت یا لک مشاهده نمی شود. سطوح شیشه ای  می تواند صافی را نشان دهد و ممکن است به یک پاک کننده سرامیکی احتیاج داشته باشد. آب صابون گرم و یک پارچه میکرو فیبر همان چیزی است که شما در اکثر سطوح اجاق گاز لازم دارید.

دستگیره های کنترل را می توان در آب صابون گرم پاک کرد و شست. مراقب باشید در هنگام تمیز کردن سطوح یا کنترل با برچسب های چاپی از مواد شیمیایی خشن استفاده نکنید زیرا می توانند اضافه کاری را محو و مالش دهند.

تمیز کردن ماسوره های چدنی ، مورب مینای دندان و ماله های استیل ضد زنگ ممکن است در صورت پخته شدن باقیمانده به خیساندن نیاز داشته باشد. چیزهای کوچک را درون یک سینک با آب گرم و صابون خیس کنید. اگر ماسوره های چدنی شما باقیمانده از سوختن هستند ، ممکن است به دستگاه تمیز کننده گریس و دستگاه پاک کننده نیاز باشد (از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی به دلیل زنگ زدگی خودداری کنید). برای تمیز کردن راحت تر به دنبال چیزهایی باشید که سطح صافی دارند.

تمیز کردن مشعل ها برای جلوگیری از گرفتگی سوراخ های مشعل و جریان ناموزون گاز بسیار مهم است. مشعل ها معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند ، بنابراین از تمیز کردن آنها با سودا و سرکه بیکربن پرهیز کنید زیرا این باعث می شود فلز از بین برود. خیساندن در آب صابون گرم بهتر است با استفاده از یک برس نرم یا یک کاغذ کاغذ برای از بین بردن باقی مانده مواد غذایی از سوراخ های ریز در مشعل ها استفاده کنید. درپوش های سوزاندن چدن می توانند لکه دار شوند ، اما مواد باقیمانده به مرور زمان می سوزند. از محاصره پایه مشعل آلومینیوم خودداری کنید ، زیرا در هنگام پخت باقی مانده ، تمیز کردن آنها تقریباً غیرممکن است.

سرانجام ، قطعات را به خوبی خشک کنید ، خصوصاً مشعلها ، در غیر این صورت شعله گاز می تواند به طور یکنواخت جریان یابد. خشک کردن همچنین از زنگ زدگی چربی های چدنی جلوگیری می کند.

نصب و تنظیم ارتفاع شعله
برای نصب و اتصال شیرینی جدید خود ، باید یک لوله کشی دارای مجوز تهیه کنید.

شما همیشه نمی توانید انتظار کنترل گرمایی مستقیم از جعبه را داشته باشید. ما دریافتیم که برخی از اجاق گازها می توانند ارتفاع شعله خود را بر روی بعضی از مشعل ها تنظیم کنند ، به طور معمول مشعل های بتونی و متوسط. در ابتدا تنظیمات "پایین" روی این مشعلها می تواند شعله بسیار بالایی تولید کند و در برخی از تست های پخت و پز درجه حرارت پایین ما (برنج و سس سفید) نتیجه آن سوختگی مواد غذایی است. در این موارد ، ما یک لوله کشی گاز دارای مجوز تنظیم تنظیمات پایین در مشعل های آسیب دیده را به کمترین شعله ممکن تنظیم می کنیم و این به طور قابل توجهی عملکرد پخت و پز درجه حرارت پایین آنها را بهبود می بخشد.

اگر یک شیرآلات گاز جدید بدست می آورید ، اطمینان حاصل کنید که شعله مخصوص تنظیم در پایین ، به کمترین ارتفاع ممکن تنظیم شده است ، به خصوص در مشعل های کوچک و متوسط ​​که احتمالاً گلدان آن را گل می کنید. تنظیم بالا معمولاً خوب است و احتمالاً نیازی به تنظیم ندارد. ممکن است در صورت عدم اعتبار گارانتی ، برخی از بالگردها مایل به انجام این کار نباشند ، اما دستورالعمل های نصب محصول معمولاً نحوه تنظیم ارتفاع شعله را مشخص می کنند ، و بخش های خدماتی معمولاً توصیه می کنند که یک نصب کننده مجاز یا لوله کشی بنزین بتواند این کار را برای شما انجام دهد. اگر شک دارید ابتدا با مرکز خدمات مشتری برند تماس بگیرید. معمولاً مشکلی در تنظیم ارتفاع شعله توسط یک متخصص وجود ندارد ، تا زمانی که آنها دستورالعمل ارائه شده را دنبال کنند.

هزینه
از حدود 300 تا 3000 دلار.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.