چگونه بهترین اجاق دیواری را پیدا کنیم

بهترین راهنمای خرید لوازم خانگی در ایران

بهترین سشوارهای آرام 2020 - راهنمای خرید و بررسی
راهنمای خرید کابینت
راهنمای خریدار سینک و شیرها
بهترین دستگاه آشپزخانه همه در یک را پیدا کنید
کدام آبمیوه گیری را باید بدست آورید؟
نحوه خرید بهترین دستگاه قهوه
چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چگونه بهترین اجاق دیواری را پیدا کنیم

چه تعویض و چه نوسازی ، اجاق دیواری یک انتخاب محبوب است. دریابید که با این راهنمای خرید چه چیزی را جستجو می کنید.
زن با اجاق دیواری
ربکا سیارامیدارو
ربکا سیارامیدارو
با داشتن تعداد زیادی مدل ، در انتخاب اجاق دیواری باید از چه ویژگی هایی استفاده کنید. آیا به اجاق گاز خود تمیز نیاز دارید؟ به چه کارکردهای اساسی نیاز دارید؟ و چقدر باید بپردازید؟ آنها در چیدمان آشپزخانه ساخته شده اند و در ارتفاع مناسب برای شما قابل نصب هستند. گزینه ها شامل اجاق گاز استاندارد 60 سانتی متر ، مدل های فوق العاده گسترده ای در حدود 70 تا 90 سانتی متر یا پیکربندی فر دوگانه هستند.

در این صفحه:

برای اجاق دیواری چقدر باید پرداخت کنم؟
به چه اندازه ای نیاز دارم؟
گاز یا الکتریکی - گرمترین گزینه چیست؟
قبل از خرید چه چیزی را در فروشگاه بررسی کنید
در مورد اجاق های خود تمیز چیست؟
توابع اساسی اجاق گاز
توابع اختیاری برای جستجو
نصب و راه اندازی
برای اجاق دیواری چقدر باید پرداخت کنم؟
در  بررسی اجاق های دیواری  مدل های مختلفی را از قیمت های زیر 1000 دلار تا تقریبا 5000 دلار بررسی می کنیم.

به چه اندازه ای نیاز دارم؟
اجاق های 60 سانتی متر:
این رایج ترین اندازه است
معمولاً برای بیشتر نیازها به اندازه کافی بزرگ است
ایده آل اگر محدود به فضا باشید
اجاق گازهای 70cm-90cm:
ایده آل است اگر شما به وسیله فضا یا سوراخ موجود در وسایل جانبی خود محدود نشوید
ظروف وسیع تر یا دو غذای کوچکتر در کنار هم قرار می گیرند.
می توانید برش های بزرگتری از گوشت یا غذاهای دریایی مانند یک ماهی کامل را پخت.
اجاق های پهن برای پخت دسته بزرگ بسیار مناسب هستند.
اگرچه آنها گسترده تر هستند ، شما ممکن است به اندازه فضای شما قابل استفاده نباشید. برخی از عرض اضافی توسط صفحه کنترل که اغلب در کنار اجاق گاز قرار دارد گرفته می شود.
سطح داخلی بیشتر به معنای تمیز کردن بیشتر است.
سینی های پخت هنگام بارگیری کامل می توانند سنگین باشند و برای تمیز کردن در یک سینک معمولی جای نمی گیرند.
مدلهای گسترده همچنین ممکن است کمی قبل از گرمای گرم بهتر از اجاق استاندارد استاندارد باشد.
گاز یا الکتریکی - گرمترین گزینه چیست؟
اکثر فرهای دیواری که این روزها فروخته می شوند ، الکتریکی هستند. آنها بیش از 85 درصد فروش را تشکیل می دهند و همیشه مدل ها و مارک های جدیدی به بازار عرضه می شوند. ما در حال حاضر اجاق گاز را بررسی نمی کنیم ، بررسی اجاق گاز دیواری ما   فقط روی اجاق های برقی تمرکز دارد.

اجاق گاز
اجاق گازها به اندازه الکتریکی مواد غذایی را خشک نمی کنند ، بنابراین برای کباب ، ماسوره و کیک های سنگین که نیاز به رطوبت دارند ایده آل هستند. گرچه اجاق های برقی نسل جدید ، مانند انواع انتقال بخار ترکیبی ، برای پول خود به آنها فراری می دهند. آنها همچنین در قسمت بالا داغ تر و سردتر هستند ، بنابراین مواد غذایی حتی برای پخت و پز و قهوه ای باید چرخ شوند.

در صورت داشتن کوره داخلی ، اجاق های گاز دارای حرارت مستقیم از بالا نیستند ، بنابراین برای قهوه ای یا ترد بودن مناسب نخواهند بود. همچنین ، مگر اینکه فن داشته باشند ، گرما را به اندازه مساوی الکتریکی توزیع نمی کنند.

اگر دارای کنترل الکترونیکی یا یک کوره برقی باشد ، به یک پریز برق در این نزدیکی نیاز دارید.

اجاق برقی
برقی محبوب ترین نوع اجاق گاز است. بیشتر آنها چند منظوره است ، بنابراین می توانید با انواع حالت های آشپزی کارهای بیشتری انجام دهید. برای بهینه سازی نیازهای مختلف پخت و پز ، پخت و کباب کردن می توانید از ترکیبی از فن فنرهای بالا ، پایین و گریل به علاوه استفاده کنید.

قبل از خرید چه چیزی را در فروشگاه بررسی کنید
قفسه بندی
حداقل دو قفسه اجاق گاز و یک سینی پخت به صورت استاندارد باید درج شود. سه یا بیشتر قفسه حتی بهتر است. قفسه ها باید از توقف ایمنی جلوگیری کنند تا به طور تصادفی از بیرون کشیده نشوند و طیف خوبی از موقعیت های قفسه را نشان دهند.

قفسه ها و سینی کباب ها هنگام بیرون کشیدن با وزن یک ظرف سنگین روی آنها نباید شیب داشته باشند - ممکن است غذای شما خاموش شود. اگر این کار را انجام دهند ، یک نگهبان در جلو می تواند کمک کند اما همچنین اسلحه کردن ظروف پخت سنگین در داخل و خارج آن را سخت تر می کند.

دوندگان قفسه های تلسکوپی به ثابت نگه داشتن قفسه کمک می کنند و باعث می شود که قفسه های داخل و خارج قفسه ها نرمتر شوند.

سینی کوره دودی
یک سینی کباب ضد اسپری نیز نامیده می شود ، این دارای یک بشقاب پخت و پز سوراخ دار به جای یک سیم مخصوص سیم است که به شما کمک می کند تا چربی های جمع آوری شده از پاشیدن و شعله ور شدن جلوگیری کنید. اگر اغلب غذاهای پرچرب مانند کالباس ها را کباب کنید ، قدردانی خواهید کرد.

کنترل ها
کنترلها باید برای توصیف کاملاً واضح و دارای برچسب مشخص باشند.

فضای داخلی
بزرگترین ظرف پخت خود را وارد فروشگاه کنید تا به جای اینکه با ظرفیت ناخالص یا قابل استفاده بیان شود ، فضای پخت قابل استفاده را بررسی کنید. بسیاری از تولید کنندگان از یک استاندارد بین المللی برای اندازه گیری ظرفیت قابل استفاده استفاده می کنند ، اما تفسیر متفاوت به معنای حجم قابل استفاده ادعا شده بین تولید کنندگان قابل مقایسه نیست. شایان ذکر است که در بسیاری از اجاق ها می توانید یک بشقاب وسیع را بین تکیه گاه های قفسه بچسبانید و در صورت روشن نبودن عنصر پایین ، ممکن است بتوانید از کف اجاق گاز برای گرم کردن یا اثبات خمیر استفاده کنید - اما برخی از تولید کنندگان توصیه ای در برابر آن دارند .

در، درب
درب باید سبک و آسان باز باشد و در هر موقعیتی قادر به باز ماندن باشد (بدون افتادن کاملاً باز و خاموش).

پنجره
پنجره باید نمای واضحی را در داخل اجاق ایجاد کند.

داخلی
بررسی کنید که لامپ داخلی داخلی به راحتی قابل تعویض باشد - ما به بعضی از مواردی رسیده ایم که به یک تکنسین احتیاج دارند. تمیز کننده ها به جای آنکه از فلز خارج شوند ، تمیز می شوند.

عنصر کوره باید در سقف بلند باشد و یا یک سپر در جلو باشد ، به طوری که با انگشتان شما به راحتی در تماس نباشد. سینی کوره باید به آسانی داخل و خارج شود. این باید به اندازه کافی دور باشد که به شما اجازه دهد در پشت سینی به راحتی به غذا برسید ، اما همچنین باید از مکانیسم توقف ایمنی برای جلوگیری از ریزش آن استفاده کنید.

خارجی
نمای بیرونی از جنس استنلس استیل مقاوم در اثر انگشت در هنگام تمیز کردن ، زمان ارزشمندی را ذخیره می کند

در مورد اجاق های خود تمیز چیست؟
یک فر تمیزکننده خود فوق العاده به نظر می رسد ، اما آنها همیشه مطابق با اعجاز نیستند. نه ، هیچ وروجک جادویی وجود ندارد که هر شب وارد شود و اجاق گاز شما را صیقل دهد - این ویژگی های خود تمیز کردن کمی از رویای شما کم می شود ، اما آنها تمیز کردن کار را بسیار ساده تر می کنند. دو نوع اصلی وجود دارد: پیرولیتیک و کاتالیزوری.

کوره های پیرولیتیک
هنگامی که در حالت تمیز کردن پیرولیتی قرار دارید ، اجاق گاز را تا حدود 500 درجه سانتیگراد گرم می کند ، باقیمانده مواد غذایی را به خاکستر تبدیل می کند ، که سپس آنها را پاک می کنید. اما قبل از اینکه اجاق گاز را در حالت خود تمیز قرار دهید ، باید تمام قفسه های استنلس استیل و دونده های جانبی را جدا کرده و خود را تمیز کرده و همچنین تمیز کردن داخل درب شیشه ای را انجام دهید.

با استفاده از برخی مدل ها ، سینی های پخت ضد حرارت را می توان در فر گذاشت ، اما فقط با داشتن قفسه های مناسب - ممکن است لازم باشد که هر دو به صورت جداگانه خریداری شوند.

خوب است بدانید
به دلایل ایمنی ، درب به طور خودکار در حین تمیز کردن پیرولیتیک قفل می شود و فقط در صورت کاهش دمای اجاق گاز در حدود 280 درجه سانتیگراد آزاد می شود.
در هنگام تمیز کردن قسمت خارج فر از حد معمول داغ تر می شود ، بنابراین توصیه می شود در این مرحله کودکان را از آشپزخانه خارج کنید تا از سوختگی جلوگیری شود.
بیشتر اجاق ها دارای یک تمیز کننده خاک سبک هستند که 1.5 تا 2 ساعت طول می کشد و تمیز کردن خاک سنگین ، 2.5 تا 3 ساعت طول می کشد.
بنابراین اگر هنوز مجبورید دستان خود را کثیف کنید ، نکته مثبت این است که عملکرد پیرولیتیک فاقد مواد شیمیایی است و اجاق گاز شما را بویژه در مکانهای با دسترسی کاملاً تمیز می کند.

آسترهای کاتالیزوری
غالباً به عنوان سطوح "خود تمیز کننده" گفته می شود ، آسترهای کاتالیزوری با جذب اسپلت چربی کار می کنند. اگر سطح تمیز کردن خود را به طور مؤثر متوقف کند ، می توان با استفاده از عملکرد هوای گرم ، با گرم کردن اجاق خالی به مدت یک ساعت دوباره تولید کرد.

اگر فر را با آسترهای کاتالیزوری انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که پوشش خوبی روی سطح اجاق وجود دارد. در صورت مراقبت صحیح از باند های کاتالیزوری باید مدت طولانی طول بکشد ، اما در نهایت ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد - با هزینه اضافی.

عملکرد بخار تمیز
بعضی از اجاق گازها از چرخه تمیزکننده بخار برای شل شدن چربی و مواد غذایی پخته شده استفاده می کنند. به سادگی سینی پخت را با آب پر کنید و چرخه یک ساعته اتوماتیک را که اجاق گاز را گرم می کند تا 90 درجه سانتیگراد انتخاب کنید. پس از اتمام چرخه ، تنها کاری که باید انجام دهید پاک کردن اجاق گاز با یک پارچه صابون است. ممکن است برای پاک کردن کامل علائم گریس سفت و سخت ، به یک پاک کننده شیمیایی اجاق گاز نیاز باشد.

اجاق گاز دیواری نقره ای
به دنبال اجاق دیواری هستید؟
ما آزمایش کرده ایم تا بهترین ها را پیدا کنیم.

بررسی اجاق های دیواری را مشاهده کنید
توابع اساسی اجاق گاز
تا زمانی که اجاق شما از ویژگی های زیر به عنوان حداقل برخوردار باشد ، شما برای انجام کارهای پخت نیز خوب خواهید بود:

هوادار
به خوبی برای پخت و پز چند قفسه ، گرم کردن مجدد ، شیرینی و کباب کار می کند. این پنکه را از گرمای حاصل از عنصر اطراف آن استفاده می کند و به طور کلی سریعتر ، یکنواخت و کارآمدتر گرم می شود.

اجاق های معمولی یا سنتی
از گرما از عناصر بالا و پایین و بدون فن استفاده می کند. این حتی از نظر منطقی حتی گرمایش را فراهم می کند ، اما کمی گرم تر به سمت بالا است و باعث می شود مواد غذایی در بالای قهوه ای قرار بگیرند. این گزینه برای سینی های یک تخته بیسکویت ، اسکون ، کلوچه ، برش و ظروف تخم مرغ مانند کویچ یا کاستورهای پخته شده ایده آل است.

کمک فن
برای غذاهایی که به زمان پخت و پز کوتاه نیاز دارند ایده آل است و فقط از حداکثر دو قفسه استفاده می کنید. گرما از طرف بالا و پایین با یک فن که هوای گرم را به گردش در می آورد می آید.

حالت پیتزا
ایده آل برای هنگام قهوه ای شدن در پایه برای پیتزا ، پای گوشت ، پیاز میوه ، کاناله و نان است. از گرمای زیاد و ترکیبی از "گرمای پایه" و پنکه یا پنکه اجباری استفاده می کند که در آن گرما از عناصر اطراف فن و همچنین عنصر پایین می آید. عملکرد پخت شیرینی با استفاده از فن و عنصر پایین مشابه است.

پنکه فن
از عنصر کوره و فن استفاده می کند. این برای قطعات بزرگ گوشت مانند کباب یا گوشت هایی که به زمان پخت و پز طولانی تر مانند پاهای مرغ و کالباس نیاز دارند ، ایده آل است. برای سبزیجات پخته شده و همچنین برای قهوه ای شدن و ترد شدن قسمت بالای پاستا / سیب زمینی بسیار عالی است.

فقط کوره
از گرما از عنصر کوره استفاده می کند و برای برش های کوچکتر و ظریف گوشت ایده آل است. در مواردی که در دستورالعمل ها ذکر نشده است ، درب درب اجاق گاز را بسته و از یکی از دو موقعیت قفسه بالا استفاده کنید.

عنصر پایین
این یک جایگزین برای حالت پیتزا است که گرما فقط از عنصر پایه حاصل می شود. همچنین برای غذاهایی که نیاز به پایه ترد دارند مانند پیتزا ایده آل است. هنگام استفاده از این عملکرد ، در نیمه پایینی اجاق گاز طبخ کنید و از سینی های آلومینیومی برای حتی قهوه ای استفاده کنید.

توابع اختیاری برای جستجو
گرمای سریع
از گرمای عناصر اطراف فن و همچنین عنصر کوچکتر در بالای غذا استفاده می کند. این تنظیم به شما امکان می دهد اجاق گاز خود را سریعتر از آنچه ممکن است در حالت اجباری فن گرم کنید. همچنین برای پختن غذاهای از پیش بسته شده یخ زده ایده آل است که می توان مستقیم از داخل فریزر درون فر قرار داد.

یخ زدایی
از گرما استفاده نمی کند ، بلکه هوا برای گرم کردن غذا توسط اجاق گاز پخش می شود. این حالت همچنین می تواند برای جمع آوری خمیر مخمر و خشک کردن میوه ، سبزیجات و گیاهان استفاده شود. با این حال ، برای کاهش احتمال رشد باکتری ها بر روی مواد غذایی در دماهای ناامن ، توصیه می کنیم یخ زدایی مواد غذایی را در یخچال یا  مایکروویو انجام دهید .

توابع پخت و پز خودکار
همچنین به عنوان توابع پخت و پز دستی شناخته شده است ، این شامل دستور العمل هایی است که با اطلاعات برنامه ریزی شده در فر مطابقت دارد. به سادگی دستور العمل را دنبال کنید و فر کار می کند حالت عامل ، موقعیت قفسه ، زمان پخت و پز و درجه حرارت.

پروب مواد غذایی
اگر گوشت و کباب زیادی بخورید ، اجاق گاز با یک کاغذ مواد غذایی به شما کمک می کند تا حدس بزنید تا گوشت شیرین و آبدار به دست بیاید. به سادگی پروب را درون گوشتی ترین قسمت گوشت قرار داده و دمای یا درجه دلخواه مورد نظر را انتخاب کنید. پس از رسیدن درجه حرارت ، فر پخت و پز را کامل می کند.

درجه حرارت از پیش تنظیم شده قابل تنظیم
برای استفاده از نوع و عملکرد مواد غذایی بهترین دما را در اختیار شما قرار می دهد.

توابع کباب روتاری و تف
به شما اجازه می دهیم بدون نیاز به چرخاندن و پخت غذا ، گوشت را به طور مداوم بپزید. چربی موجود در گوشت با چرخش پوسیدگی روی سطح می ریزد.

اثبات کردن
از کمترین دما و عنصر بالا استفاده می کند ، محیطی گرم و مرطوب ، مناسب برای اثبات خمیر مخمر. به خاطر داشته باشید که هر اجاق گاز می تواند خمیر را با گرم کردن کمترین دما و کمترین خاموش کردن آن ثابت کند. یک کاسه آب را در پایین قرار دهید و سپس خمیر را روی یک قفسه در بالا ، که با یک حوله پوشیده شده است ، قرار دهید.

گرم نگهدار
دمای فر را در حدود 60-85 درجه سانتیگراد نگه می دارد تا گرم و بدون ادامه پخت مواد غذایی گرم شود.

آشپزی آهسته
از گرما از عناصر بالا و پایین و دمای کم ، معمولاً در حدود 70-120 درجه سانتی گراد استفاده می کند. از این عملکرد برای پخت و پز آرام ، تکه های گوشتی خیس و خیس در ظروف فر و بدون درب استفاده کنید.

قفسه های تقسیم
برای جدا کردن یک حفره فوق العاده بزرگ اجاق گاز در دو فضای جداگانه که می توان همزمان کار کرد. به عنوان مثال ، بخش بالا به عنوان کوره عمل می کند ، در حالی که قسمت پایین را می توان روی پنکه تنظیم کرد.

نصب و راه اندازی
بعضی از اجاق ها را می توان به یک نقطه برق وصل کرد ، در حالی که برخی دیگر سفت و سخت هستند. این امر می داند که اجاق گاز موجود شما چگونه به هم متصل شده است و امتیاز قدرت آن چیست (به دنبال یک برچسب در داخل ، معمولاً روی قاب در نزدیکی لولا درب) باشید ، بنابراین می دانید که آیا یک جدید می تواند به جای خودش بخورد ، یا اینکه یک برق؟ برای انجام سیم کشی مورد نیاز خواهد بود.

در بیشتر موارد ، در حال جایگزینی مانند موارد مشابه ، مدار اجاق موجود خوب خواهد بود. اما همیشه در مورد نیازهای نصب مدل جدید با تهیه کننده یا خرده فروش همراه باشید. اجاق های بزرگ و دامنه های خاص به ویژه ممکن است به مدار با ظرفیت بیشتری احتیاج داشته باشند ، بنابراین ممکن است شما بخواهید که هزینه یک برق را برای به روزرسانی مدار یا نصب مدار جدید عامل کنید.

توجه داشته باشید که یک دستیار فروش در یک خرده فروش لوازم خانگی ممکن است اطلاعات زیادی در مورد الزامات برقی نصب اجاق گاز نداشته باشد ، اما می توانید از آنها بخواهید که جزئیات را با نصب توصیه شده فروشگاه بررسی کنید.

اجاق گاز دیواری نقره ای
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.